Thursday, July 21, 2011

Exam PTD dalam sejarah..

Kalau saper yang baru ikuti pasal PTD nie bleh baca kat SINI dan kat SANA...hihihi...Lepas sejam menunggu dekat luar bilik exam, semua calon dibenarkan masuk ke dewan peperiksaan. Agak besar gak la tempat 2. Aku duk depan skali. Poyo la kan.. Xdelah saje jer, nanti xyah org panggil duk suruh penuhkan bahagian hadapan. First2 dia tak susun lagi. Then second paper baru susun. Memang kena la.... aku punyer tempat dekat sebelah jer n still depan jugak. Kenal la sorg awek nie yang katanya dah jadi lecturer contract...

Malas nak gtau nantikan krg p cari plak...hehehehe...Yang menariknya exam PTD nie, kebanyakan solan yang ditanya adalah berkaitan dengan Malaysia Kita yang tercinta ini.. Banyak la ttg apa yang Dato' Sri Najib dah buat, 1 Malaysia, perlembagaan, sukan, virus, perancangan yang telah dibuat dan sudah dijalankan...sesiapa yg x tgk tv and x baca berita pun bleh jawab tapi hentam jelah kan sebab soalan objektif jer...saper2 yang dapat PTD exam nie kena byk buat ulangkaji ttg apa yang kerajaan dah buat pada masa terdekat atau masa lepas..Lagi2 sejarah...aku tau korg dah lama tinggal subjek sejarah n aku tau korg dah buat satu peta dunia dalam kelas sejarah kan...hehehehe


So after paper pengetahuan am, paper matematik plak...nie mmg aku suka la. Sebabnya aku mmg ambik course Matematik masa blajar dekat universiti UiTM di hatiku. Tapi soalan matematik dia bukan soalan biasa. Penuh dgn tipu helah. Lagi soalan berkaitan dengan masa dan wang. Sengaja diorg putar belitkan soalan dan buat kita pening. saer yang x sabar mcm aku mmg kena tipu hidup2 la...hahahaha... soalan yang diorg tanya mmg korang susah nak agak..maklumlahkan nak jadi PTD kot bukan senang banyak dugaan dan cabaran. Tapi korg jagn risau sebab nie pun soalan objektif gak..Klu xtau tinggal dulu then last2 klau ada masa lebih. Sebenarnya mmg mustahil sebab masa 45 minit daan soalan plak 40. Paham2lah ya...hehehehehe

Oklah, nanti aku sambung balik citer pasal PTD nie ya..

No comments: