Wednesday, July 27, 2011

Kerja dan Impian

Assalamualaikum and selamat sejahtera kepada anda semua.  Sihatlah hendaknya, masih mampu tersenyum, ketawa, gumbira, sedih, stess dan macam2 la...Manusialah namanya...

Nie nak citer cikitlah..aku tau ramai lagi kat luar sana 2 yang ada masalah lebih kurang or sama macam aku nie kan...Masalah nak cari kerja setelah dah habis blajar. Jumlah penanam anggur tak terlatih pun tinggi gak kat Malaysia nie. Tapi anggur dia pahit la...hahahaha... dulu orang kata lepas habis belajar dekat universiti ramai yang xdapat kerja sebab memilih kerja.. aku x memilih pun...sama gak x dapat kerja...Member aku ada pesan rezeki Allah dah tetapkan..yang penting kita usaha dulu...betul x...jangan cepat mengalah...kan2...

Aku happy bila member2 dah dapat kerja...Aku pun berharap aku pun akan dapat kerja tetap macam diorang. aku nak ucapkan tahniah la pada kawan2 aku yang dah dapat kerja..doakan aku moga cepat2 dapat kerja. Dulu  aku ambik Degree Matematik Pengurusan dkt UiTm. Orang kata ambik math nie keja susah, rata2 orang yang jumpa and tanya ambik course apa mesti cakap nanti jadi cikgu lah ya. Aku ya kan jer..malas nak ulas panjang2...hahahaha...tapi mmg betul pun sebab aku pun xtau skop kerja yang aku bleh buat. Benda yang lepas usah dikenang nanti buat serabut otak jer kan...hahahaha...

Impian aku psnie adalah aku mahu kerja dulu...then nak sambung master...angan2 aku adalah nak sambung belajar sampai Phd. insyaallah..doakanlah ya kawan2...aku nak jadi lecturer coz aku nak mendidik anak bangsa...dulu orang tanya cita2 apa? Aku cakap saintis...kononya...tapi bila orang tanya, aku akan cakap nak jadi cikgu or lecturer...bukan sebab selesa jadi cikgu, cuti banyak n bla2...bla2..tapi aku selesa untuk ajar orang dengan ilmu yang aku ada...dulu ada org gtau akau...ilmu yang kita ada kita kena ajar kat orang...barulah benda 2 sentiasa kekal dalam kepala otak kita...klu x....benda 2 cikit2 akan hilang...benda 2 mmg aku alami sekarang...so, korang jangan kedekut dengan ilmu yang korang ada ya...

Impian aku juga adalah ingin membahagiakan mak ayah aku...nie adalah harapan semua orangkan...kerana dioranglah kita ada kat muka bumi nie...aku nie dulu nakal gak x dengar cakap, degil and selalu melawan...bila dah besar nie..aku mula sedar tentang kesilapan yang dah aku lakukan dulu...aku sayang mak ayah aku...aku harap korang pun sama ya..ingat pengorbanan mereka ... doakan lah moga aku berjaya...dan melangkah ke gerbang hidup yang indah disisinya...



Peace no War....

No comments: